System Diagnozy SENA

System Diagnozy Dzieci i Młodzieży SENA to zaawansowane narzędzie diagnostyczne, umożliwiające kompleksową ocenę problemów emocjonalnych i behawioralnych u dzieci i młodzieży w wieku od 3 do 17 lat. Dzięki wieloaspektowemu podejściu, SENA dostarcza cennych informacji z perspektywy samego dziecka, jego rodziców oraz nauczycieli, co pozwala na holistyczne zrozumienie funkcjonowania młodego człowieka.

Struktura narzędzia SENA

SENA składa się z trzech głównych modułów dostosowanych do różnych grup wiekowych:

  • Dzieci w wieku 3–6 lat: Ocena opiera się na informacjach uzyskanych od rodziców i nauczycieli, skupiając się na wczesnych objawach trudności emocjonalnych i behawioralnych.
  • Dzieci w wieku 7–12 lat: Oprócz ocen rodziców i nauczycieli, wprowadzany jest samoopis dziecka, co umożliwia zrozumienie jego własnej perspektywy na przeżywane trudności.
  • Młodzież w wieku 13–17 lat: Pełna triangulacja danych z samoopisu, ocen rodziców oraz nauczycieli, pozwalająca na dogłębną analizę funkcjonowania nastolatka w różnych kontekstach społecznych.

Zakres ocenianych obszarów

SENA umożliwia identyfikację szerokiego spektrum problemów, w tym:

  • Problemy internalizacyjne: Depresja, lęk, lęk społeczny, objawy somatyczne, obsesje-kompulsje.
  • Problemy eksternalizacyjne: Problemy z uwagą, nadaktywność-impulsywność, problemy z kontrolą złości, agresja, nieposłuszeństwo, zachowania antyspołeczne.
  • Inne specyficzne problemy: Zażywanie substancji, zaburzenia odżywiania, opóźnienia w rozwoju, problemy w nauce, nietypowe zachowania.
  • Problemy środowiskowe: Trudności w domu, szkole oraz w relacjach z rówieśnikami.
  • Zasoby osobiste: Kompetencje społeczne, inteligencja emocjonalna, samoocena, zaangażowanie w naukę.

Proces diagnostyczny w PsychoWachlarz

  1. Konsultacja wstępna: Spotkanie mające na celu zrozumienie potrzeb i oczekiwań rodziny oraz omówienie przebiegu badania.
  2. Przeprowadzenie badania: Wypełnienie odpowiednich kwestionariuszy przez dziecko (w zależności od wieku), rodziców oraz nauczycieli.
  3. Analiza wyników: Szczegółowa interpretacja danych z uwzględnieniem indywidualnej sytuacji dziecka oraz kontekstu rodzinnego i szkolnego.
  4. Omówienie rezultatów: Przedstawienie wyników badania rodzinie, wraz z rekomendacjami dotyczącymi dalszych kroków terapeutycznych lub edukacyjnych.

Dlaczego warto wybrać SENA?

  • Wszechstronność: Ocena obejmuje szeroki zakres problemów, co pozwala na dokładną diagnozę i planowanie odpowiednich interwencji.
  • Rzetelność: Narzędzie opracowane przez zespół ponad 300 ekspertów, gwarantuje wysoką jakość diagnostyczną.
  • Dostosowanie kulturowe: Polska adaptacja SENA zapewnia adekwatność kulturową i językową, co zwiększa precyzję diagnozy.

Skontaktuj się z nami

Jeśli zauważasz u swojego dziecka trudności emocjonalne lub behawioralne, SENA może pomóc w ich precyzyjnej identyfikacji i zaplanowaniu odpowiednich działań. Zapraszamy do umówienia się na konsultację w PsychoWachlarz.

Wykaz wskaźników mierzonych przez system SENA

Dzieci 3-6 latDzieci 7-12 latMłodzież 13-17 lat
Wskaźnik NiespójnościWskaźnik NiespójnościWskaźnik Niespójności
Wrażenie NegatywneWrażenie NegatywneWrażenie Negatywne
Wrażenie PozytywneWrażenie PozytywneWrażenie Pozytywne
Wskaźnik Doświadczanych TrudnościWskaźnik Doświadczanych TrudnościWskaźnik Doświadczanych Trudności
Wskaźnik Problemów EmocjonalnychWskaźnik Problemów EmocjonalnychWskaźnik Problemów Emocjonalnych
Wskaźnik Problemów BehawioralnychWskaźnik Problemów BehawioralnychWskaźnik Problemów Behawioralnych
Wskaźnik Trudności w Zakresie Funkcji WykonawczychWskaźnik Trudności w Zakresie Funkcji WykonawczychWskaźnik Trudności w Zakresie Funkcji Wykonawczych
Wskaźnik Zasobów OsobistychWskaźnik Zasobów OsobistychWskaźnik Zasobów Osobistych
Problemy Internalizacyjne:Problemy Internalizacyjne:Problemy Internalizacyjne:
DepresjaDepresjaDepresja
LękLękLęk
Lęk SpołecznyLęk SpołecznyLęk Społeczny
Objawy SomatyczneObjawy SomatyczneObjawy Somatyczne
Objawy PotraumatyczneObjawy Potraumatyczne
Obsesje-kompulsje
Problemy Eksternalizacyjne:Problemy Eksternalizacyjne:Problemy Eksternalizacyjne:
Problemy z UwagąProblemy z UwagąProblemy z Uwagą
Nadaktywność – ImpulsywnośćNadaktywność – ImpulsywnośćNadaktywność – Impulsywność
Problemy z kontrolą ZłościProblemy z kontrolą ZłościProblemy z kontrolą Złości
AgresjaAgresjaAgresja
NieposłuszeństwoNieposłuszeństwoNieposłuszeństwo
Inne specyficzne problemy:Inne specyficzne problemy:Zachowania antyspołeczne
Opóźnienie w rozwojuProblemy w nauce (wer. dla Nauczyciela)Inne specyficzne problemy:
Nietypowe zachowaniaNietypowe zachowaniaZażywanie substancji
Wrażliwe sfery funkcjonowania:Wrażliwe sfery funkcjonowania:Problemy w nauce (wer. dla Nauczyciela)
Chwiejność emocjonalnaChwiejność emocjonalnaNietypowe zachowania
Sztywność w zachowaniuSztywność w zachowaniuZaburzenia Odżywiania
Unikanie kontaktów społecznychUnikanie kontaktów społecznychWrażliwe sfery funkcjonowania:
Trudności w sferze przywiązaniaZasoby osobiste:Chwiejność emocjonalna
Zasoby osobiste:Kompetencje społeczne i integracja społecznaSztywność w zachowaniu
Kompetencje społeczne i integracja społecznaInteligencja emocjonalnaUnikanie kontaktów społecznych
Inteligencja emocjonalnaZaangażowanie w naukęPoszukiwanie wrażeń
Samoocena (wer. do samoopisu)Zasoby osobiste:
Problemy Środowiskowe (wer. do samoopisu)Kompetencje społeczne i integracja społeczna
Problemy w domuInteligencja emocjonalna
Problemy w szkole (9-12 lat)Zaangażowanie w naukę
Problemy w relacjach z rówieśnikamiSamoocena (wer. do samoopisu)
Świadomość doświadczanych trudności (wer. do samoopisu)
Problemy Środowiskowe (wer. do samoopisu)
Problemy w domu
Problemy w szkole
Problemy w relacjach z rówieśnikami
    Shopping Cart
    Umów się
    Loading...